Starostwo Powiatowe w Nowym Targu ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy inspektora ochrony danych
Ogłoszenie nr 4/2020
STAROSTWO POWIATOWE W NOWYM TARGU
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Inspektor Ochrony Danych
1. Liczba lub wymiar etatu: 1
2. Miejsce wykonywania pracy: Nowy Targ
3. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe co najmniej licencjackie oraz co najmniej 3 letni staż pracy,
- Znajomość przepisów ustaw: o ochronie danych osobowych, kodeksu postępowania administracyjnego, o pracownikach samorządowych, o samorządzie powiatowym,
- Znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), - Wiedza fachowa na temat prawa i praktyk i w dziedzinie ochrony danych oraz umiejętności,
o których mowa w art. 39 RODO, - Prawo jazdy kat. B,
- Znajomość obsługi komputera w zakresie podstawowych programów edycyjnych i kalkulacyjnych,
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
- Nieposzlakowana opinia.
4. Wymagania dodatkowe:
- Preferowany staż pracy co najmniej 1 rok na stanowisku związanym z przetwarzaniem danych,
- Preferowane kierunki studiów: ekonomiczne, prawo, administracja, zarządzanie,
- Sumienność, rzetelność, samoorganizacja, komunikatywność.
5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Pracownik będzie zobowiązany do realizacji zadań określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w tym m. in.:
- Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie; - Monitorowanie przestrzegania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty; działanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), - Współpraca z organem nadzorczym w rozumieniu przepisów art. 51 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
- Pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia.
- Prowadzenie rejestru czynności lub rejestru kategorii czynności
- Nadzorowanie opracowanie i aktualizowania dokumentacji ochrony danych osobowych oraz przestrzegania zasad w niej określonych,
- Zapewnienie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
z przepisami o ochronie danych osobowych - Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
- Prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych
- Nadzór nad fizycznym zabezpieczeniem pomieszczeń w których przetwarzane są dane osobowe,
- Opracowanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych z zakresu ochrony danych osobowych w tym: pism umów, klauzul informacyjnych i opinii z zakresu ochrony danych osobowych,
- Współpraca z Biurem Systemów Informatycznych Starostwa w zakresie ochrony danych osobowych,
- Przeprowadzenie analizy ryzyka
- Wszelkie inne czynności, które okażą się niezbędne dla prawidłowego wykonania zadań inspektora ochrony danych.
6. Warunki pracy:
1) Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca odbywa się w biurze, wymaga również częstych kontaktów i spotkań poza Starostwem (przemieszczanie się do 17 powiatowych jednostek organizacyjnych).
2) Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek Starostwa jest wyposażony w podjazd i windę co umożliwia wjazd oraz przemieszczanie się po budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Narzędzia i materiały pracy: komputer wyposażony w pakiet biurowy, umożliwiający przygotowywanie dokumentów, prezentacji oraz dokonywania obliczeń.
7. Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
8. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV),
- List motywacyjny,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania pod ogłoszeniem),
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
- Kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy kandydata,
- Oświadczenia kandydata:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
W przypadku, gdy kandydat przekazuje dobrowolnie, z własnej inicjatywy dane stanowiące szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, do składanej dokumentacji aplikacyjnej powinien dołączyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie w procesie naboru (druk do pobrania pod ogłoszeniem).
9. Kopie innych dokumentów i oświadczeń:
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie 5 najlepszych kandydatów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14 lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe, 34-400 Nowy Targ, ul. Bolesława Wstydliwego 14, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko „Inspektora Ochrony Danych”, w terminie do dnia 29 czerwca 2020r.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na ocenę końcową kandydatów.
W przypadku niespełnienia wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze, dokumenty aplikacyjne zostaną zwrócone po ich weryfikacji.
W przypadku spełnienia wymagań formalnych i wyboru na stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze, dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez cały okres zatrudnienia oraz przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej.
W przypadku spełnienia wymagań formalnych i znalezienia się w gronie pozostałych 4 najlepszych niewybranych kandydatów, dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wybraną na stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze, na wypadek zaistnienia konieczności ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, po tym czasie dokumenty zostaną zwrócone.
Dokumenty kandydatów, którzy nie znaleźli się w gronie pięciu najlepszych, zostaną im zwrócone.
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1282), informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej /www.nowotarski.pl/ oraz umieszczona na tablicy informacyjnej w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Bolesława Wstydliwego 14 w Nowym Targu.
Pliki do pobrania
- Druk kwestionariusza dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (docx, 22.74 KB)
- Druk oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych dobrowolnie z własnej inicjatywy (docx, 14.40 KB)
- Klauzula informacyjna w procesie naboru na wolne stanowisko pracy (docx, 19.65 KB)
- Informacja o wynikach naboru (pdf, 174.64 KB)