Starostwo Powiatowe w Nowym Targu - e-usługi

Zmiana zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne

Podstawy prawne

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1907, z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 916)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 4 lipca 2014 r. w sprawie wzoru zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz wypisu z tego zaświadczenia (Dz. U. z 2014 r. poz. 961)

Wymagane dokumenty:

  • Wniosek o zmianę zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym przewozie drogowym osób lub rzeczy.
  • Załączniki do wniosku:
    1. Oświadczenie dotyczące zatrudniania lub współpracy z kierowcami spełniającymi wymagania, o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4 i art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym – jeżeli dane w nim zawarte ulegają zmianie;
    2. Wykaz pojazdów – jeżeli dane w nim zawarte ulegają zmianie;
    3. Potwierdzenie wniesienia opłaty za zmianę zaświadczenia;
    4. Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – w przypadku działania przez pełnomocnika;
    5. Potwierdzenia wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – jeżeli opłata jest wymagana.

Czas realizacji:

Do 7 dni.

Opłaty:

  1. Opłata administracyjna:

    1. Zamiana zaświadczenia – 25 zł
    2. Zmiana każdego dotychczas wydanego wypisu z zaświadczenia – 10 zł
    3. Wydanie każdego dodatkowego wypisy z zaświadczenia – 100 zł
  2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł

    Z opłaty skarbowej za działanie z pełnomocnictwa zwolniony jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia:

    • poświadczony notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów;
    • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu;
    • jeżeli mocodawcą jest osoba, która przedstawi zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

    Złożenie kopii pełnomocnictwa bądź odpisu z pełnomocnictwa możliwe jest tylko w przypadku jej urzędowego potwierdzenia - przez notariusza, adwokata, radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego.

    Pełnomocnik nie może podpisać oświadczenia KT-8 opatrzonego klauzulą o odpowiedzialności karnej.

Tryb odwoławczy:

Zażalenie na odmowę zmiany zaświadczenia, lub odmowę wydania zaświadczenia w żądanej treści wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu, za pośrednictwem Starosty Nowotarskiego, w terminie siedmiu dni od daty doręczenia zaświadczenia lub postanowienia w sprawie.