Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
Podstawy prawne
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257)
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 978, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 4 marca 2016 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2016 r. poz. 280, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 marca 2016 r. w sprawie numeru ewidencyjnego ośrodka szkolenia kierowców i innego podmiotu prowadzącego szkolenie, wzorów dokumentów i pieczęci związanych z utworzeniem i działalnością ośrodka szkolenia kierowców oraz wysokości opłaty za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców i opłaty za wydanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez ośrodek szkolenia kierowców (Dz. U. z 2016 r. poz. 327)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2015 r. poz. 681, z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców.
- Załączniki do wniosku:
- Oświadczenie o kompletności i zgodności z prawdą danych zawartych we wniosku oraz o znajomości i spełnianiu warunków wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców, określonych w ustawie z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami.
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców.
- Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – w przypadku działania przez pełnomocnika.
- Potwierdzenia wniesienia opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – jeżeli opłata jest wymagana.
Czas realizacji:
Do 7 dni.
Opłaty:
-
Opłata administracyjne za wpis do rejestru – 500 zł
-
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł
Z opłaty skarbowej za działanie z pełnomocnictwa zwolniony jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia:
- poświadczony notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów;
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu;
- jeżeli mocodawcą jest osoba, która przedstawi zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Złożenie kopii pełnomocnictwa bądź odpisu z pełnomocnictwa możliwe jest tylko w przypadku jej urzędowego potwierdzenia - przez notariusza, adwokata, radcę prawnego, rzecznika patentowego lub doradcę podatkowego.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji odmawiającej wpisu do rejestru przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium odwoławczego w Nowym Sączu, za pośrednictwem Starosty Nowotarskiego, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Informacje dodatkowe:
Formularz dotyczy również podmiotów ubiegających się o wpis do ewidencji podmiotów prowadzących szkolenie.