Trzecia edycja programu rozwoju edukacji kulturowej w Małopolsce - SYNAPSY | Komunikaty | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Trzecia edycja programu rozwoju edukacji kulturowej w Małopolsce - SYNAPSY

5 lutego 2018
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3

Zgłoś się na kurs warsztatowy w ramach trzeciej edycji programu SYNAPSY!

Rekrutacja trwa od 1 do 14 lutego 2018!

Jesteś nauczycielem, edukatorką, animatorem, artystką, samorządowcem, aktywistką społeczną?

Chcesz wziąć udział w bezpłatnym szkoleniu i mieć możliwość otrzymania środków na realizację projektu edukacji kulturowej dla dzieci i/lub młodzieży?

Zgłoś się na kurs realizowany w ramach programu SYNAPSY. Warsztaty i konsultacje poprowadzą doświadczeni pedagodzy i animatorzy. Cztery dni warsztatowe są obligatoryjne.

Co otrzymasz?

Organizatorzy zapewnią  narzędzia, które pomogą uczestnikowi w komunikacji i budowaniu relacji z dziećmi i młodzieżą, pozwolą dowiedzieć się, czym jest edukacja kulturowa i jaki jest jej cel, zaproponowane zostaną metody budowania projektów edukacji kulturowej z najmłodszymi oraz wsparte merytorycznie. Będzie możliwość wzięcia udziału w konkursie projektów, z których najlepsze zostaną sfinansowane i  zrealizowane. Projekty oceni niezależna komisja złożona z osób zaangażowanych w edukację dzieci.

Program:

– dwa weekendy warsztatów dla trzech grup, w jednym z miast:

· w Tarnowie 3–4 marca, 17–18 marca,

· w Nowym Sączu 10–11 marca, 24–25 marca,

· w Krakowie 24–25 marca, 7–8 kwietnia

– możliwość wzięcia udziału w konkursie projektów (maj) w celu otrzymania środków na realizację działań (lipiec–październik)

– wsparcie merytoryczne na wszystkich etapach tworzenia projektu: od pomysłu, przez wniosek, po realizację

Zasady:

Uczestnik zgłasza się indywidualnie, mając możliwość zrealizowania projektu wspólnie.

- Jeśli jesteś nauczycielem – poszukaj animatorki, jeśli jesteś animatorem – znajdź nauczycielkę - Organizatorom zależy na wspólnej pracy przedstawicieli różnych środowisk, które mają wpływ na dzieci i młodzież! Do wzięcia udziału w konkursie projektów uprawnia uczestnictwo w czterech dniach warsztatowych – w Krakowie, Tarnowie lub Nowym Sączu.

Zgłoszenia przyjmowane będą od 1 lutego (od. godz. 10:00) do 14 lutego 2018 (do godz. 14:00) poprzez formularz zgłoszeniowy, który będzie dostępny na stronie synapsy.malopolska.pl od 1 lutego. Z osobami zakwalifikowanymi organizatorzy skontaktują się do 20 lutego 2018 i poproszą o potwierdzenie uczestnictwa w mailu zwrotnym do 23 lutego 2018.

Informacje dodatkowe:

Udział w cyklu warsztatowym jest bezpłatny. Organizatorzy zapewniają wyżywienie w trakcie warsztatów. Nie zwracane będą koszty przejazdu.

Szczegółowe informacje na stronie: www.synapsy.malopolska.pl.

SYNAPSY

„Synapsy – program rozwoju edukacji kulturowej w Małopolsce” to trzyletni, wielopoziomowy program wspierania edukacji kulturowej stworzony z myślą o nauczycielach i animatorach kultury oraz odbiorcach ich działań. Organizatorzy chcą wspólnie tworzyć nowoczesną edukację kulturową, łącząc edukację szkolną z aktywnością pozaszkolną, projektując działania skierowane do dzieci i młodzieży, w których młody człowiek jest nie tylko widzem i odbiorcą, ale czynnym uczestnikiem i współtwórcą.

Program SYNAPSY jest realizowany przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Kultury w ramach ogólnopolskiego programu Bardzo Młoda Kultura 2016–2018 oraz środkom z budżetu Województwa Małopolskiego.

Bardzo Młoda Kultura

Strategicznym celem trzyletniego programu Bardzo Młoda Kultura jest wzmocnienie roli edukacji kulturowej w Polsce poprzez pobudzenie i wykorzystanie edukacyjnego potencjału kultury. Program ma zbudować system, w ramach którego działania podejmowane w sferze kultury przyczynią się do kształtowania cenionych społecznie umiejętności i postaw, m.in. kreatywności, innowacyjnego działania, współpracy, zaufania, kompetencji medialnych oraz komunikacyjnych. Podstawowym środkiem realizacji tych założeń jest stworzenie i rozwijanie organizacyjnych i merytorycznych podstaw współpracy pomiędzy sferami kultury i edukacji, a więc tymi sektorami życia społecznego, które są odpowiedzialne za kształtowanie różnorodnych kompetencji jednostek.