KONKURS FOTOGRAFICZNY „ZABYTKI POWIATU NOWOTARSKIEGO”
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„ZABYTKI POWIATU NOWOTARSKIEGO”
1. Organizatorem konkursu fotograficznego „Zabytki Powiatu Nowotarskiego” jest Starostwo Powiatowe w Nowym Targu z siedzibą przy ul. Bolesława Wstydliwego 14, 34-400 Nowy Targ.
2. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Nowotarski:
- Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Nowym Targu,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu,
- Zespół Szkół Ekonomicznych w Nowym Targu,
- Zespół Szkół Technicznych i Placówek im. St. Staszica w Nowym Targu,
- Zespół Szkół Nr 1 im. Wł. Orkana w Nowym Targu,
- Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczo Opiekuńczych w Nowym Targu,
- I Liceum Ogólnokształcące im. E. Romera w Rabce-Zdroju,
- Zespół Szkół w Rabce-Zdroju,
- Zespół Szkół Zawodowych i Placówek w Krościenku nad Dunajcem,
- Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krościenku nad Dunajcem,
- Zespół Szkół im. Bohaterów Westerplatte w Jabłonce.
3. Konkurs ma na celu:
- uwrażliwienie uczniów szkół ponadpodstawowych na piękno terenu powiatu nowotarskiego;
- uchwycenie piękna zabytków występujących w powiecie nowotarskim w różnych porach roku;
- propagowanie dziedzictwa kulturowego i historycznego powiatu nowotarskiego;
- odkrycie utalentowanych pasjonatów fotografii wśród uczniów szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat Nowotarski;
4. Konkurs jest przeprowadzany w terminie od 15.05.2023 r. do 15.10.2023 r.
- Organizator jest uprawniony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. Dotyczy to w szczególności zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych.
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu Konkursu oraz przesłanie na adres mailowy biuropr@nowotarski.pl następujących formularzy:
- czytelnie wypełnionego i podpisanego przez Uczestnika konkursu lub jego opiekuna prawnego: formularza (skan z podpisem) – stanowiącego integralną część Regulaminu (Załącznik nr 1);
- autorskiego zdjęcia/zdjęć (max. 12) konkursowych w możliwie najlepszej jakości – min 300 dpi, z dopiskiem „Zabytki Powiatu Nowotarskiego” w tytule wiadomości, w terminie do 15.10.2023 r. (istnieje możliwość przekazania zdjęcia/zdjęć również za pomocą wybranej platformy do przesyłania danych np. We Transfer.com, dysk gogle itp., poprzez wysłanie linka do materiałów w wiadomości mailowej).
- Istnieje możliwość dokonania zgłoszenia poprzez dostarczenie materiałów do Biura Rozwoju i Promocji Starostwa Powiatowego w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14 (pok. 3.17) - formularza w wersji papierowej wraz z opisanym imieniem i nazwiskiem nośnikiem elektronicznym ze zdjęciem/zdjęciami konkursowymi.
- Zdjęcie/zdjęcia konkursowe zgłoszone przez uczestników muszą przedstawiać zabytek z terenu Powiatu Nowotarskiego w sposób ciekawy, unikatowy i artystyczny.
- Każdy Uczestnik może zgłosić do Konkursu maksymalnie 12 autorskich zdjęć. Mile widziane będą zdjęcia przedstawiające zabytki z różnych miejsc z terenu Powiatu we wszystkich porach roku.
- W tytule zdjęcia należy wpisać nazwę obiektu zabytkowego i miejscowość, w której się znajduje.
- Zdjęcie/zdjęcia powinny być przesłane w kolorze w formie pliku o jak najwyższej jakości (min. 300 dpi).
- Dopuszczalne formaty zdjęcia/zdjęć konkursowych: jpg; png, tiff.
- Zdjęcie/zdjęcia nie mogą być wcześniej publikowane ani zgłaszane w innych konkursach.
- Zabronione jest stosowanie fotomontaży polegających na łączeniu elementów fotografii pochodzących z różnych plików. Zabronione jest zwiększanie oryginalnej rozdzielczości zdjęć.
- Zabronione jest przesyłanie zdjęć wykonanych przez innych autorów.
- Zdjęcie/zdjęcia nie mogą zawierać wizerunku osób trzecich jak również wizerunku samego autora.
- Po upływie terminu składania zgłoszeń, Organizator powoła Komisję Konkursową, która sprawdzi zgłoszenia pod kątem formalny oraz zweryfikuje przesłane zdjęcia pod względem odpowiedniej jakość, waloru artystycznego, oryginalności ujęcia, estetyki i waloru promocyjnego zdjęcia, a następnie wytypuje 13 najlepszych zdjęć, z pośród których wyłoni jedno zdjęcie zwycięskie.
- Informacja o wynikach konkursu zostanie podana do publicznej wiadomości (tj. umieszczona na stronie internetowej Powiatu Nowotarskiego i powiatowym profilu Facebook) do 5 dni po posiedzeniu Komisji Konkursowej, jednak nie później niż do dn. 31. 10.2023 r.
- Nagrodą w konkursie jest publikacja 13 najlepszych zdjęć na kalendarzu Powiatu Nowotarskiego na 2024 r. z oznaczeniem autora (w wersji papierowej i elektronicznej), spośród których zwycięskie zdjęcie zostanie umieszczona na okładce kalendarza.
- Od wyników konkursu nie przysługuje odwołanie.
21. Wszelkie wątpliwości dotyczące zasad Konkursu, postanowień jego Regulaminu i interpretacji rozstrzyga Organizator.
22. Udział w konkursie wiąże się z przekazaniem praw autorskich do przesłanych plików - o zakończeniu konkursu i przedstawieniu wyników, zdjęcia przesłane na konkurs mogą zostać bezpłatnie wykorzystane przez Organizatora w celach związanych z szeroką promocją Powiatu Nowotarskiego w sieci oraz w wydawnictwach, bez konieczności wskazania autora z zastrzeżeniem pkt. 14 niniejszego Regulaminu.