Social media w promocji biblioteki | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Social media w promocji biblioteki

28 czerwca 2019
Zdjęcie 1

W ramach programu „Partnerstwo dla Książki”, Miejska Biblioteka Publiczna w Nowym Targu otrzymała od Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego dofinansowanie na cykl podstawowych szkoleń z mediów społecznościowych. Nowe media coraz bardziej przenikają do dzisiejszych instytucji, dlatego nie można ignorować oczekiwań użytkowników. Zaplanowane zostały szkolenia z zakresu Social Mediów, ze szczególnym uwzględnieniem platform takich jak Facebook, Instagram oraz YouTube. Przewidziano także warsztaty z tworzenia blogów jako formy reklamy i poznanie dostępnych aplikacji pomocnych w organizowanych spotkaniach z czytelnikami. Zmieniające się i coraz bardziej wymagające społeczeństwo wyznacza nowe kierunki i zadania bibliotekom, oczekując zachowania z jednej strony tradycyjnej funkcji, a z drugiej –  nowoczesności opartej na nowych formach pracy. Współczesny bibliotekarz to zawód, który wymaga sporej dawki kreatywności, poznawania nowych technologii i przede wszystkim umiejętności zastosowania przykuwającej uwagi odpowiedniej reklamy, skierowanej do wybranej grupy osób. Osoba taka powinna umieć dostosować się do zmian rynkowych i wymagań użytkownika. Poprzez dostępne platformy pracownik biblioteki będzie mógł docierać do różnych grup społecznych i prowadzić skutecznie wszelkie działania w mediach społecznościowych, znać ich specyfikę i mieć orientację w ich funkcjonowaniu. Pierwsze szkolenie z wykorzystaniem aplikacji poprowadzi w dniu 1 lipca 2019 r. Sylwia Żółkiewska, menedżerka, projektantka, animatorka kultury i wykwalifikowana edukatorka.

 

Miejska Biblioteka Publiczna w Nowym Targu