Plany inwestycyjne na „zakopiance” oraz na drodze Rabka-Zdrój - Chyżne | Wydarzenia | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Plany inwestycyjne na „zakopiance” oraz na drodze Rabka-Zdrój - Chyżne

4 stycznia 2023
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział przebudowę "zakopianki" z Nowego Targu do Szaflar. W dniu 3 stycznia 2023 roku został podpisany program inwestycji drogowych na Podtatrzu. Dzięki temu inwestycje zyskały pewność finansowania z budżetu Państwa. W spotkaniu przy „zakopiance” uczestniczyli samorządowcy z tereny Podhala, Powiat Nowotarski reprezentował Starosta Krzysztof Faber.

Droga z Rabki-Zdroju do przejścia granicznego w Chyżnem ma zostać przebudowana tak, aby stał się drogą ekspresową. Bardzo ważna jest także przebudowa zakopianki z ciągu drogowym Szaflary - Nowy Targ. Długość drogi to 6,7 km i wiedzie ona przez tereny zabudowane oraz niezabudowane. Ruch na tym odcinku drogi w latach 2015 - 2021 wzrósł o 45 proc. do ponad 22 tys. samochodów na dobę. Planowane jest na tym odcinku przebudowę zjazdów na posesje, a jest ich aż 117 oraz budowę 1200 m chodnika.
Budowa będzie się trzymała w granicach istniejącego pasa drogowego nie wymuszając konieczności ingerencji w tereny ościenne - zaznacza Poseł Anna Paluch.

O tym jak ważną i konieczną inwestycją jest przebudowa zakopianki mówił wojewoda małopolski Łukasz Kmita, który przedstawił statystyki zdarzeń drogowych za miniony rok. Według danych policyjnych, tylko w ubiegłym roku na odcinku Nowy Targ - Zakopane doszło do łącznie 200 zdarzeń drogowych. W większości były to kolizje, ale były też wypadki. W 2022 roku zginęły na tym odcinku drogi 3 osoby - mówił Wojewoda Małopolski Łukasz Kmita.

Parlamentarzyści z Podhala, którzy nie tylko bacznie obserwują inwestycje, ale przede wszystkim o nie zabiegali u ministrów liczą, że już w drugim kwartale 2028 roku wszystkie opracowania i koncepcje będą gotowe. Realizacja inwestycji miałaby się zakończyć w 2030 roku.

 

Źródło: podhale24.pl