Rozpoznanie rynku - ZA.271.68.2021 Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
|
|
Nowy Targ, 03.02.2021 r. |
Nasz znak: ZA.271.68.2021 |
|
|
ROZPOZNANIE RYNKU
Zapytanie ofertowe pozaustawowe dla zamówienia, którego wartość nie przekracza 130 000 zł
|
- Zarząd Powiatu Nowotarskiego, w celu „rozpoznania rynku” zaprasza do składania ofert.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Usługi - Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, przy realizacji zadania pn. „Budowa budynku Zespołu Szkół nr 1 z salą gimnastyczną oraz rozbudową budynku Zespołu Placówek Szkolno Wychowawczo Opiekuńczych przy ul. Jana Pawła II 85 w Nowym Targu”, w formule „zaprojektuj i wybuduj” obejmującej opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych/instalacyjnych.
Kod CPV: 1520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
1. Do obowiązków Inspektora należeć będzie w szczególności:
- wykonywanie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t.j.: Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późniejszymi zmianami) oraz aktów wykonawczych w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- na etapie opracowywania dokumentacji, konsultowanie i uzgadnianie rozwiązań projektowych/projektów, przedstawionych przez Wykonawcę zadania oraz uczestnictwo w naradach organizowanych w siedzibie Zamawiającego (lub w innej uzgodnionej wcześniej formie) nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.
- przedstawianie propozycji rozwiązań projektowych, optymalizowanych w zakresie funkcjonalno-użytkowym oraz materiałowym, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym dla przedmiotowego zadania.
- nadzór nad koordynacją między branżową projektów,
- akceptacja projektów budowlanych/wykonawczych branżowych, przedmiarów robót, kosztorysów, STWiOR
- minimum 3 wizyty tygodniowo na budowie po rozpoczęciu robót, a w sprawach spornych na wezwanie Zamawiającego.
- uczestniczenie w Radach Budowy i sporządzanie protokołów;
- nadzorowanie budowy zapewniające skuteczność nadzoru z uwzględnieniem wszystkich opisanych elementów;
- kontrola i weryfikacja jakości z zatwierdzonymi technologiami wykonania robót budowlanych w celu zapewnienia zgodności z dokumentacją projektową, specyfikacjami, przepisami, wiedzą techniczną, zasadami bezpieczeństwa i ochrony środowiska;
- stwierdzanie aktualnego stanu robót, w razie przerwy w robotach oraz w innych wypadkach (np. zmiany Wykonawcy) spowodowanej rozwiązaniem umowy, gdy zachodzi potrzeba ustalenia ilości, jakości i wartości robót w zakresie niezbędnym do rozliczeń wykonawcy robót z Inwestorem, w tym inwentaryzacje i rozliczanie robót w przypadku zmiany Wykonawcy; nadzór nad pracami związanymi z zabezpieczeniem przerwanych robót;
- potwierdzanie wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych wraz z kontrolą jakości;
- powiadamianie Zamawiającego odnośnie jakichkolwiek niedoborów, wad, odstępstw w technologii wykonania;
- sprawdzanie, odbiór i zatwierdzanie wniosków o zatwierdzenie robót zanikających,
- sprawdzanie i zatwierdzanie obmiarów Wykonawców przy współpracy geodety jeśli zachodzi taka potrzeba,
- w porozumieniu z Kierownikiem Budowy rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu lub rzeczoznawców;
- sprawdzanie i zatwierdzanie odpowiednich dokumentów (m.in. kart materiałowych - atestów, świadectw jakości, wyników badań, dopuszczeń i innych) dotyczących dostarczanych urządzeń, materiałów, elementów prefabrykowanych i innych wyrobów, jak też w miarę potrzeby dokonywanie oceny jakości urządzeń, materiałów, elementów prefabrykowanych i innych wyrobów na placu budowy przed ich wbudowaniem lub w wytwórni elementów. Zatwierdzone karty materiałowe należy przekazać Inwestorowi w 2 egz.
- dopilnowanie przestrzegania zakazu wbudowania materiałów i wyrobów niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
- sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych sieci, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
- sprawdzanie rysunków roboczych;
- składanie raportów Zamawiającemu o wszelkich problemach, które pojawiły się na budowie;
- proponowanie Zamawiającemu możliwych zmian w projekcie celem ich adaptacji na budowie;
- przeprowadzanie inspekcji poza placem budowy (jeśli zachodzi taka potrzeba);
- w razie stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z dokumentacją projektową, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót, zwracanie na to uwagi Kierownikowi Budowy i podejmowanie odpowiednich decyzji, które wpisywane będą do Rejestru przebiegu robót budowlanych (dziennika budowy), wyznaczając przy tym termin ich wykonania (usunięcia) i zawiadomienie o nich na piśmie Zamawiającego i Wykonawcę, uwzględniając w informacji czy stwierdzone niezgodności powodują podwyższenie kosztów budowy, bądź mogą narazić Zamawiającego na straty;
- uczestniczenie w tworzeniu protokołów konieczności w razie potrzeby i wykonania robót dodatkowych lub zamiennych;
- w razie potrzeby wykonania robót, wynikających z konieczności zapobieżenia bezpośredniemu niebezpieczeństwu, zabezpieczenia robót już wykonanych lub uniknięcia strat, Inspektor Nadzoru jest obowiązany podjąć wiążącą decyzję co do natychmiastowego wykonania takich robót dodatkowych w porozumieniu z Zamawiającym;
- obowiązek informowania na bieżąco Zamawiającego o swoich czynnościach związanych z nadzorowanym zadaniem;
- wykonywanie innych obowiązków zleconych przez Zamawiającego, a dotyczących nadzorowanej inwestycji.
- współpraca z Wykonawcą, Inwestorem lub Projektantem w zakresie uzgodnień z instytucjami zewnętrznymi niezbędnymi do przeprowadzenia procesu inwestycyjnego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu.
- potwierdzenie w dzienniku budowy gotowości obiektu lub robót do odbioru;
- uzgadnianie z Zamawiającym postanowień powodujących skutki finansowe związane z realizacją inwestycji. Inspektor Nadzoru nie jest uprawniony do podejmowania samodzielnie decyzji niosących skutki finansowe dla zamawiającego.
- sprawdzanie dokumentacji powykonawczej i kolaudacyjnej, jej kompletności i ewentualnych zmian w stosunku do projektu pierwotnego, oraz przekazania zatwierdzonej dokumentacji powykonawczej i kolaudacyjnej Inwestorowi w 2 egz.;
- uczestniczenie w czynnościach odbiorowych obiektów lub robót i przekazania ich do użytkowania.
- uczestniczenie w identyfikowaniu wad/usterek w okresie gwarancyjnym a także kontrola jakości i odbiór usuwanych wad/usterek,
- współuczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych i pogwarancyjnych,
Inspektor ponosi odpowiedzialność za wykonywanie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń, cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z Prawem budowlanym wraz z rozporządzeniami wykonawczymi i innymi przepisami w zakresie powierzonych czynności.
2. Program funkcjonalno-użytkowy wraz z koncepcją oraz zapytania i uszczegółowienia do dokumentacji przetargowej dostępne są:
- Na stronie internetowej: https://www.nowotarski.pl/bip/przetargi/przetarg-nieograniczony-za-272-38-2020-roboty-budowlane-wykonanie-w-formule-zaprojektuj-i-wybuduj-dokumentacji-projektowej-i-robot-budowlanych-dla-zadania-pn-budowa-budynku-zs-nr-1-z-sala-gimnastyczna-oraz-rozbudowa-budynku-zpswo-w-nowym-targu-1362.html
- oraz w siedzibie Zamawiającego przy ul. Bolesława Wstydliwego 14, 34-400 Nowy Targ, w Wydziale Inwestycji w godzinach: 8:00-15:00
3. Ofertowa wartość całości zadania inwestycyjnego wynosi: 25 461 000,00 zł. Brutto
3. Warunki udziału w postępowaniu:
Wykonawca, aby mógł wziąć udział w postępowaniu musi spełniać następujące warunki:
- wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej usługi nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej nad budową budynku użyteczności publicznej o wartości robót branży sanitarnej min. 2 000 000,00zł brutto
- nie mniejsze niż 5-letnie doświadczenie zawodowe przy pełnieniu funkcji jako kierownik budowy lub kierownik robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub inspektor nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, licząc od dnia uzyskania uprawnień oraz przynależeć do branżowej izby samorządu zawodowego.
4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału
w postępowaniu:
W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu Zamawiający na każdym etapie postępowania może go wezwać do przedstawienia następujących dokumentów:
a) Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres jest krótszy w tym okresie, wraz z dowodami określającymi czy ta usługa została wykonana należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
b) Kopię uprawnień budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie z właściwej izby samorządu zawodowego.
5. Terminy płatności:
Płatność I - 10% wartości oferty, – po wykonaniu etapu I przez Wykonawcę robót - planowany termin wykonania etapu I - 01.12.2021r.
Płatność II - 40% wartości oferty, - po wykonaniu etapu II przez Wykonawcę robót – planowany termin zakończenia etapu II – 31.10.2022r.
Płatność III - pozostała wartość oferty, - po wykonaniu etapu IV przez Wykonawcę robót planowany termin zakończenia etapu IV – 14.07.2023r.
Uwaga!: Rozliczenie płatności wynikające z realizacji przedmiotowej usługi nastąpi za pośrednictwem metody podzielnej płatności na podst. art. 108a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r, poz. 2174 z późn. zm.).
6. Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia końcowego protokołu odbioru robót – lecz nie później niż do końca lipca 2023r.
7. Osoby upoważnione do kontaktów: Jolanta Mrugała, Ewa Rusnaczyk-Maciasz, Marta Rajca, Iwona Waksmundzka tel. ( 018) 26 61 340.
8. Termin składania ofert: Oferty należy składać do dnia: 10.02.2021 r. do godz. 10:00 drogą elektroniczną na adres: przetarg@nowotarski.pl
9. Kryteria oceny ofert:
Jedynym kryterium oceny ofert jest:
Cena brutto za całość zamówienia – 100%.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
- Załącznik nr 2 - Informacja Administratora Danych Osobowych
Sprawę prowadzi: Jolanta Mrugała, tel.: (18) 26 61 340 lub e-mail: przetarg@nowotarski.pl