Komunikat Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Nowym Targu | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Komunikat Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Nowym Targu

26 marca 2013

W związku z tym, iż przedsiębiorcy coraz częściej oferują konsumentom towary oraz usługi poza siedzibą swojej firmy, tj. na pokazach organizowanych w lokalach gastronomicznych oraz w miejscu zamieszkania konsumentów, rzecznik informuje, że na podstawie przepisów ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, w przypadku zawarcia tego rodzaju umowy, konsumentom przysługują poniżej wskazane uprawnienia.

  • W przypadku zawarcia umowy w przedmiocie zakupu oferowanego przez przedsiębiorcę na pokazie produktu, konsument powinien otrzymać od przedsiębiorcy następujące dokumenty:

- umowę, w której powinna znaleźć się informacja o nazwie przedsiębiorcy i jego siedzibie, dacie zawarcia umowy, jej przedmiocie i cenie oraz o prawie odstąpienia od tej umowy w terminie 10 dni,

- wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

Należy pamiętać, że w przypadku zawarcia takiej umowy, konsument ma prawo od niej odstąpić bez podania przyczyn, wysyłając (listem poleconym) na adres sprzedawcy w terminie 10 dni od zawarcia umowy, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, a następnie zwrócić (przesłać) przedsiębiorcy zakupiony od niego towar w terminie do 14-tu dni. Należy pamiętać, że zwracany towar powinien być w stanie niezmienionym, tj. nie noszący śladów używania.

  • Podobnie w sytuacji, kiedy w miejscu zamieszkania konsumenta przedstawiciel operatora telekomunikacyjnego lub też przedstawiciel sprzedawcy energii elektrycznej oferuje konsumentowi zawarcie umowy o świadczenie usług, należy przed podpisaniem tego dokumentu dokładnie zapoznać się z warunkami tej umowy, a przede wszystkim sprawdzić nazwę podmiotu, który chce nam świadczyć tego rodzaju usługi.

Od przedstawiciela przedsiębiorcy, konsument powinien wówczas otrzymać następujące dokumenty:

- umowę zawierającą nazwę przedsiębiorcy, datę jej zawarcia, rodzaj usługi wraz z informacją o prawie odstąpienia od niej w terminie 10 dni,

- wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy,

- regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych,

- cennik oferowanych usług,

- ewentualnie regulamin promocji na podstawie której będą świadczone usługi.

Należy pamiętać, że w przypadku zawarcia takiej umowy, konsument również ma prawo od niej odstąpić bez podania przyczyn, wysyłając (listem poleconym) na adres sprzedawcy w terminie 10 dni od zawarcia umowy, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy. Kopię oświadczenia o odstąpieniu od umowy wysyłanego przedsiębiorcy należy zachować wraz z dowodem jego nadania.

Szczegółowe informacje oraz pomoc w egzekwowaniu przysługujących konsumentom praw można uzyskać osobiście w biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Nowym Targu przy ul. Królowej Jadwigi 1, pokój nr 12, telefonicznie pod numerem 18 26 676 35 lub 600 838 631, bądź też za pośrednictwem poczty elektronicznej: rzecznik@nowotarski.pl.

Rzecznik urzęduje od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.