Kurs „Ambasador odporności psychicznej” dla specjalistów zatrudnionych w szkołach | Region | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Kurs „Ambasador odporności psychicznej” dla specjalistów zatrudnionych w szkołach

21 stycznia 2025

Praca nauczycieli specjalistów (pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów) z uczniami to ważny aspekt edukacji w szkołach ponadpodstawowych. Aby wzmocnić kompetencje specjalistów w obszarze budowania i wzmacniania odporności psychicznej u dzieci i młodzieży Zarząd Powiatu Nowotarskiego postanowił, że w ramach sieci współpracy działających w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nowym Targu wskazani przez dyrektorów specjaliści wezmą udział w Kursie „Ambasador odporności psychicznej”. Kurs odbywał się na przełomie 2024 i 2025 r. Udział w kursie pozwolił specjalistom na nabycie wiedzy i umiejętności w obszarze budowania i wzmacniania odporności psychicznej, a także rozwijania i wzmacniania kompetencji indywidualnych radzenia sobie ze emocjami i sytuacjami trudnymi, rozwijanie przez uczestników wiedzy, umiejętności w obszarze pracy z własnym potencjałem, zasobami i mocnymi stronami ucznia.

Uczestnicy poznali sposoby pracy z niechcianymi myślami, lękami, rozwinęli umiejętność wzmacniania poczucia własnej wartości oraz pewności siebie w sobie i w uczniach, a także pracowali nad wzmocnieniem postawy empatii i wzmocnieniem motywacji. Kurs poprowadziła pani Anna Rutkowska certyfikowany Coach  i Supervisor ICC, trener, International Values Trainer, International MindSonar Consultant, ekspert ds. personalnego rozwoju organizacji, członek zarządu proedukacja.com, trenerka psychologicznego treningu grupowego rekomendowanego przez PTP (nr 491).

Uroczyste zakończenie Kursu i wręczenie certyfikatów z udziałem pana Wicestarosty Roberta Furcy odbyło się w dniu 10 stycznia 2025 r. w Auli Zespołu Szkół Nr 1 w Nowym Targu. Uczestnicy Kursu z ogromnym entuzjazmem wypowiadali się na temat poziomu merytorycznego zajęć. Wartością dodaną kursu jest integracja specjalistów biorących w nim udział, która przejawia się m.in. wzajemnym wspieraniem i pomocą w rozwiazywaniu niełatwych problemów przed którymi stawiani są w szkołach specjaliści.