PORE na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów w Warszawie
aż w 160 powiatach i 6 000 szkołach i przedszkolach z całej Polski.
Dzięki aktywnej współpracy Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Nowym Targu (Realizatora projektu wdrożeniowego) z 90 szkołami oraz 3 przedszkolami z terenu Powiatu Nowotarskiego - które wyraziły chęć udziału w pilotażu - mamy obraz potrzeb placówek
i nauczycieli.
Na podstawie przeprowadzanych przez SORE diagnoz poznaliśmy potrzeby nauczycieli, wiemy co jest dla Nich ważne, w jakim obszarze szkoła i przedszkole wymaga wsparcia,
z czym się borykają, jakie mają wątpliwości itp. Odpowiadając na sformułowane potrzeby przygotowaliśmy 186 dokumentów RPW (Rocznych Planów wspomagania) oraz 8 RPPS (Rocznych Planów Pracy Sieci), które wskazują kierunek realizacji wspomagania i pozwalają na rozwój placówek zgodnie z ich potrzebami.
Szkoły i przedszkola Powiatu Nowotarskiego, które „otwierają przed nami drzwi” oraz na bieżąco dzielą się doświadczeniem w ramach sieci współpracy i samokształcenia obdarzyły SORE i koordynatorów sieci jeszcze większym zaufaniem. Chcieliśmy o tym opowiedzieć całej Polsce.
Z tej okazji w dniach 23-24.10.2014 roku w Warszawie Koordynator projektu wraz z 4 SORE oraz Dyrekcją przedszkola (które bierze udział w działaniach projektowych) wzięli aktywny udział w Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów na rzecz nowego systemu doskonalenia nauczycieli organizowanej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji, prezentując zgromadzonym realizację zadań pilotażowych w powiecie nowotarskim.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele powiatów, beneficjentów Konkursu w ramach Działania 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół – Kierownicy projektów, Szkolni Organizatory Rozwoju Edukacji, Koordynatorzy sieci współpracy i samokształcenia, Dyrektorzy szkół i instytucji wspomagających pracę szkół, jak również osoby, które nie uczestniczą w działaniach, ale śledzą z uwagą projekty Ośrodka Rozwoju Edukacji na rzecz szkół.
Uczestnicząc w spotkaniu, cały zespół PORE - w swoim wystąpieniu - mógł podzielić się
z uczestnikami „dobrą praktyką”, opowiedzieć o nowotarskich placówkach, przedstawić wnioski i rekomendacje. Mieliśmy możliwość przedyskutowania konkretnych zagadnień związanych ze wspomaganiem szkół, rolą SORE i funkcją sieci współpracy w czasie sesji World Cafe. Zaszczytem dla nas było moderowanie tejże sesji.
Podczas spotkań moderowanych przez nas w małych grupach toczyły się dyskusje nad następującymi zagadnieniami: diagnoza, zadania SORE, wspomaganie szkoły bez udziału SORE, współpraca międzyinstytucjonalna, rola sieci współpracy i samokształcenia. W kuluarach obejrzeć można było plakaty poświęcone dobrym praktykom wypracowanym w projektach pilotażowych. Również plakaty, które sami przygotowaliśmy.
Przedstawiciele ORE, gratulowali nam pomysłów, zaangażowania, wspaniałych szkół i przedszkoli, otwartości Starostwa Powiatowego. Zgodzili się z nami, że WSPOMAGANIE W POWIECIE NOWOTARSKIM REALIZOWANE JEST Z OGROMNYM ZAANGAŻOWANIEM I W PEŁNI ODPOWIADA NA POTRZEBY ROZWOJOWE SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI.
Relacja ze spotkania: