Uczeń Z II LO laureatem konkursu "Zobaczyć Matematykę" | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Uczeń Z II LO laureatem konkursu "Zobaczyć Matematykę"

4 kwietnia 2016
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2

Laureatem VIII edycji konkursu "Zobaczyć Matematykę" organizowanego przez Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie został uczeń klasy 3A Paweł Górski, który przygotował stronę na temat fraktali - "Powtórzone piękno".

Celem konkursu „Zobaczyć Matematykę” jest propagowanie matematyki za pomocą szeroko dostępnych narzędzi komputerowych, jakimi są przeglądarki internetowe i oprogramowanie niekomercyjne. Uczestnik konkursu przygotowuje samodzielnie stronę w języku HTML bądź PHP z użyciem grafik lub animacji, wykorzystując wyłącznie powszechnie dostępne niekomercyjne oprogramowanie i technologie.

A oto co sam Paweł mówi o udziale w tej szczególnej formie rywalizacji: "O konkursie "Zobaczyć matematykę" po raz pierwszy usłyszałem będąc w 2 klasie liceum. Konkurs ma na celu popularyzację matematyki, a uczestnicy mają za zadanie samodzielnie wykonać stronę internetową, na której zostanie przedstawiony w zrozumiały sposób temat wybrany przez samego uczestnika. Oczywiście liczy się niebanalny temat oraz wykorzystanie zaawansowanych technologii. Wtedy jeszcze nie posiadałem wystarczających umiejętności, by konkurować z innymi uczestnikami konkursu, ale wyzwanie to podjąłem rok później. Będąc w 3 klasie postanowiłem spróbować swoich sił i za namową mojej nauczycielki matematyki Pani Doroty Domagały dokonałem wyboru tematyki - były to fraktale. Z tym tematem miałem już możliwość zapoznać się w czasie przygotowania do krótkich wykładów podczas organizacji dnia otwartego naszego liceum, w związku z czym temat nie był mi obcy i jak już dziś wiadomo wybór okazał się strzałem w dziesiątkę".

Zwycięską pracę konkursową można zobaczyć na stronie: www.home.agh.edu.pl lub www.powtorzonepiekno.artcoders.pl


Tekst i zdjęcie: Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Nowym Targu.