XLI Sesja Rady Powiatu Nowotarskiego | Wiadomości

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

XLI Sesja Rady Powiatu Nowotarskiego

16 maja 2014
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5

XLI Sesja Rady Powiatu Nowotarskiego odbyła się w dniu 15 maja 2014 r. wyjątkowo na sali obrad Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II w Nowym Targu.

Jednym z zaproszonych na sesję gości była Maria Kopytek - była prezes i jedna z założycielek Stowarzyszenia Uniwersytet Trzeciego Wieku w Nowym Targu. Władze Powiatu Nowotarskiego na jej ręce złożyły podziękowania za podjęty przez UTW trud aktywizacji osób starszych oraz za owocną współpracę z samorządem powiatowym przekładającą na realizację wspólnych projektów organizowanych dla i z seniorami.

Zgodnie z uchwalonym porządkiem obrad radni przyjęli sprawozdania finansowe za rok 2013 powiatowych instytucji kultury:

- Teatru Lalek „Rabcio” oraz Muzeum im. Władysława Orkana w Rabce-Zdroju przedstawionych przez Dyrektora Zbigniewa Wójciaka,

- Powiatowego Centrum Kultury przedstawionego przez Dyrektora Tadeusza Watychę.

Kolejno Dyrektor PSS w Nowym Targu Marek Wierzba przedstawił zebranym w formie prezentacji informacje dotyczące sprawozdania finansowego za rok 2013 placówki medycznej oraz zwrócił się z prośbą do zebranych o podjecie uchwały o przeinaczeniu wypracowanego zysku w kwocie około 850 tysięcy złotych na pokrycie strat szpitala z lat ubiegłych. Sprawozdanie finansowe za rok ubiegły zostało także uzupełnione informacją o sytuacji finansowej Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego w okresie od 1 stycznia do końca marca 2014 r.

Natomiast Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny Jolanta Bakalarz przedstawiła zebranym informacje na temat stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu nowotarskiego.

Dyrektorzy Domu Pomocy Społecznej „Smrek” w Zaskalu oraz w Rabce-Zdroju, a także Powiatowego Środowiskowego Domu Samopomocy „Promyk” w Nowym Targu przedstawili radnym sprawozdania z działalności ww. placówek w roku ubiegłym.