STAROSTWO POWIATOWE W NOWYM TARGU OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO Inspektor - Doradca ds. klimatu i środowiska - Ekodoradca
Ogłoszenie nr 2/2021
STAROSTWO POWIATOWE W NOWYM TARGU
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Inspektora – Doradcy ds. klimatu i środowiska – Ekodoradcy
1. Liczba lub wymiar etatu : 1
2. Miejsce wykonywania pracy: Nowy Targ
3. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
- Znajomość przepisów ustaw: Prawo ochrony środowiska, o odnawialnych źródłach energii Kodeks postępowania administracyjnego, o samorządzie powiatowym, Prawo zamówień publicznych, uchwały w sprawie Programu ochrony powietrza dla Województwa Małopolskiego oraz opracowań: Polityka Energetyczna Polski do 2040r., Krajowy plan na rzecz energii i klimatu na lata 2021-2030 i Polityka klimatyczno – energetyczna UE do roku 2030,
- Znajomość obsługi komputera w zakresie podstawowych programów edycyjnych i kalkulacyjnych,
- Obywatelstwo polskie,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
- Nieposzlakowana opinia.
4. Wymagania dodatkowe:
- Preferowane kierunki studiów: ochrona środowiska, inżynieria środowiska, odnawialne źródła energii, budownictwo lub kierunki pokrewne
Co najmniej 3 miesięczne doświadczenie zawodowe w administracji rządowej, samorządowej lub w instytucjach powołanych do ochrony środowiska, doświadczenie zawodowe w administracji rządowej, samorządowej lub w instytucjach powołanych do ochrony środowiska, doświadczenie w zakresie realizacji projektów, organizacji spotkań i wydarzeń, przygotowywania raportów, opracowań, planów, itp., doświadczenie w zakresie wykonywania audytów energetycznych, ekologicznych, efektywności energetycznej, sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej, doświadczenie projektowe lub wykonawcze w budownictwie, doświadczenie w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych (NFOŚiGW, WFOŚiGW, itp.), studiów wykonalności, dokumentów i planów zarządzania energią i klimatem (np. planów gospodarki niskoemisyjnej, programów ograniczania niskiej emisji, planów adaptacji do zmian klimatu, planów zaopatrzenia w ciepło paliwa gazowe i energię elektryczną, planów zagospodarowania przestrzennego, zrównoważonych planów transportowych, itp.), ukończenie szkoleń z zakresu ochrony środowiska, odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej, budownictwa niskoemisyjnego, gospodarki odpadami, zarządzania gospodarką wodną, profesjonalnej prezentacji, itp.
- Sumienność, rzetelność, samoorganizacja.
5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obowiązki główne:
Realizacja powierzonych obowiązków wynikających z realizacji Projektu LIFE EKOMALOPOLSKA, w tym:
- Współtworzenie strategii na rzecz działań w zakresie przeciwdziałania i adaptacji do zmian klimatu:
- opracowanie strategicznych dokumentów i planów zarządzania energią i klimatem będących w kompetencjach powiatu tj. włączenie kwestii działań klimatycznych do powiatowych planów i strategii np. programu ochrony środowiska, planów adaptacji do zmian klimatu, zrównoważonych planów transportowych, itp.,
- wsparcie gmin w opracowaniu, aktualizacji i integracji gminnych dokumentów strategicznych tj. włączenie kwestii działań klimatycznych do gminnych planów i strategii np. programów ochrony środowiska, planów gospodarki niskoemisyjnej, programów ograniczania niskiej emisji, planów adaptacji do zmian klimatu, planów zaopatrzenia
w ciepło paliwa gazowe i energię elektryczną, planów zagospodarowania przestrzennego, zrównoważonych planów transportowych, itp.,
- Pomoc w osiąganiu celów Programu Ochrony Powietrza dla województwa małopolskiego
w tym:
- wsparcie gmin w realizacji zadań w zakresie ochrony powietrza,
- koordynacja działań gmin w zakresie wykorzystania OZE i budownictwa energooszczędnego, itp.,
- współpraca z gminami i Urzędem Marszałkowskim,
- wymiana doświadczeń i dobrych praktyk gmin na obszarze powiatu,
- inicjowanie wspólnych działań, projektów i akcji edukacyjnych w gminach (w zakresie ochrony powietrza i klimatu, promocji OZE, promocji zrównoważonego transportu, itp.),
- doradztwo dla gminnych Ekodoradców w zakresie wykorzystania OZE i budownictwa energooszczędnego,
- wsparcie techniczne gmin w zakresie wdrażania neutralności klimatycznej dla szkół
i budynków użyteczności publicznej, - wsparcie w prowadzeniu działań edukacyjnych dotyczących ochrony powietrza
i klimatu, promocji OZE, promocji zrównoważonego transportu, itp.
- Nadzór nad inwentaryzacją emisji gazów cieplarnianych w powiatach i inwentaryzacją źródeł ogrzewania i instalacji odnawialnych źródeł energii we współpracy z gminami
(w tym organizacja spotkań w celu dokonania pełnej inwentaryzacji źródeł emisji na terenie całego Powiatu). - Identyfikację budynków publicznych zarządzanych przez powiat w celu poprawy efektywności energetycznej, montażu instalacji OZE i innych środków, które uczynią je neutralnymi dla klimatu.
- Ubieganie się o zewnętrzne finansowanie dla powiatów na realizację zidentyfikowanych potrzeb w zakresie ochrony klimatu i powietrza (w obszarach podlegających kompetencjom powiatu) i udzielenie pomocy gminom (w obszarach wchodzących w zakres kompetencji gmin) we wdrażaniu środków przeciwdziałania i adaptacji do zmian klimatu określonych w Regionalnym Planie Działań dla Klimatu i Energii oraz Małopolskim Programie Ochrony Powietrza.
- Prowadzenie lokalnych akcji edukacyjno–informacyjnych w zakresie ograniczenia zmiany klimatu, promowania odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej, budownictwa niskoemisyjnego, zrównoważonego transportu, zrównoważonej gospodarki wodnej i odpadowej oraz środków dostosowania do zmian klimatu oraz współpraca przy ich realizacji z gminami na terenie Powiatu.
- Organizacja regularnych spotkań, warsztatów z gminami w celu stworzenia przestrzeni do identyfikacji potrzeb i dzielenia się doświadczeniem.
- Zapewnienie urzędnikom gminnym konsultacji w zakresie: OZE i budynków energooszczędnych, rozwoju usług transportu publicznego na poziomie gminnym i ich integracji na szczeblu powiatowym, neutralności klimatycznej budynków publicznych, zrównoważonego rolnictwa, zrównoważonego zużycia wody i gospodarki odpadami,
a także źródła finansowania wyżej wymienionych działań, - Współpraca z zainteresowanymi stronami: innymi władzami powiatowymi i gminnymi, przedsiębiorstwami, grupami opiniotwórczymi, lokalnymi mediami, telewizją, księżmi, lokalnymi grupami działania, organizacjami pozarządowymi, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją, lekarzami, firmami energetycznymi, drogowcami, izbami gospodarczymi/ rolniczymi, itp.
- Współpraca i komunikowanie się z innymi podmiotami zajmującymi się ochroną klimatu
i powietrza (np. z innymi organami administracji publicznej, ekspertami ds. energetyki WFOŚiGW w Krakowie). - Monitorowanie i projektowanie budżetu w ramach realizacji Projektu Life-IP EKOMAŁOPOLSKA, rozliczanie wydatków związanych z funkcjonowaniem Projektu.
- Zarzadzanie ryzykiem w zakresie przypisanym do doradcy ds. klimatu i środowiska (Ekodoradcy) w ramach przyjętego podejścia do zarządzania poszczególnymi zidentyfikowanymi ryzykami.
- Przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Zespołu Zarządzającego UMWM.
- Stała współpraca z Zespołem Zarządzającym UMWM oraz Centrum Kompetencji.
- Przekazywanie Zespołowi Zarządzającemu oraz władzom Powiatu informacji na temat ewentualnych odnotowanych przypadków materializacji ryzyka, których monitorowanie zostało mu powierzone.
- Aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie.
- Stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, seminariach, konferencjach.
- Udział w cyklicznych spotkaniach organizacyjnych organizowanych przez Zespół Zarządzający UMWM.
- Obsługa aplikacji internetowej EKOINTERWENCJA.
- Przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców w zakresie realizacji zapisów POP.
6. Warunki pracy:
1) Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca odbywa się głównie w biurze, może wymagać częstych kontaktów i spotkań poza Starostwem.
2) Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek Starostwa jest wyposażony w podjazd i windę co umożliwia wjazd oraz przemieszczanie się po budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Narzędzia i materiały pracy: komputer wyposażony w pakiet biurowy, umożliwiający przygotowywanie dokumentów, prezentacji oraz dokonywania obliczeń.
7. Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
8. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV),
- List motywacyjny,
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (druk do pobrania pod ogłoszeniem),
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,
- Kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata,
- Oświadczenia kandydata:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
W przypadku, gdy kandydat przekazuje dobrowolnie, z własnej inicjatywy dane stanowiące szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, do składanej dokumentacji aplikacyjnej powinien dołączyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie w procesie naboru (druk do pobrania pod ogłoszeniem).
9. Kopie innych dokumentów i oświadczeń:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14 lub pocztą na adres: Starostwo Powiatowe, 34-400 Nowy Targ, ul. Bolesława Wstydliwego 14, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko „Inspektora - Doradcy ds. klimatu i środowiska - Ekodoradca”, w terminie do dnia 5 maja 2021r.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na ocenę końcową kandydatów.
W przypadku niespełnienia wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze, dokumenty aplikacyjne zostaną zwrócone po ich weryfikacji.
W przypadku spełnienia wymagań formalnych i wyboru na stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze, dokumenty aplikacyjne (po przedłożeniu do wglądu ich oryginałów), zostaną dołączone do akt osobowych pracownika i będą przechowywane przez cały okres zatrudnienia oraz przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, chyba że odrębne przepisy przewidują dłuższy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej.
W przypadku spełnienia wymagań formalnych i znalezienia się w gronie pozostałych 4 najlepszych niewybranych kandydatów, dokumenty aplikacyjne będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wybraną na stanowisko określone w ogłoszeniu o naborze, na wypadek zaistnienia konieczności ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, po tym czasie dokumenty zostaną zwrócone.
Dokumenty kandydatów, którzy nie znaleźli się w gronie pięciu najlepszych, zostaną im zwrócone.
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1282), informacja o wyniku naboru zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej /www.nowotarski.pl/ oraz umieszczona na tablicy informacyjnej w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Bolesława Wstydliwego 14
w Nowym Targu.
Pliki do pobrania
- 1.2 Klauzula informacyjna w procesie naboru na wolne stanowisko pracy (docx, 19.65 KB)
- 1.3 Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (docx, 22.74 KB)
- 1.4 Druk Oswiadczenia o wyrazeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych dobrowolnie z wlasnej inicjatywy (docx, 14.42 KB)
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko - Inspektora - Doradcy ds. klimatu i środowiska - Ekodoradcy (pdf, 1.57 MB)
- Informacja o wynikach naboru (pdf, 216.64 KB)