Starostwo Powiatowe w Nowym Targu ogłasza nabór na stanowisko podinspektora ds. archiwum
STAROSTWO POWIATOWE W NOWYM TARGU
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Podinspektora ds. archiwum
1. Liczba lub wymiar etatu : 1
2. Miejsce wykonywania pracy: Nowy Targ
3. Wymagania niezbędne:
1) Wykształcenie: wyższe co najmniej licencjackie ze specjalnością archiwistyka lub wyższe i kurs kancelaryjno-archiwalny I i II stopnia lub studia podyplomowe z zakresu archiwistyki,
2) Znajomość przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
3) Znajomość zasad postępowania z dokumentacją elektroniczną i jej archiwizacji,
4) Znajomość obsługi komputera w zakresie podstawowych programów edycyjnych i kalkulacyjnych,
5) Obywatelstwo polskie,
6) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
7) Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
9) Nieposzlakowana opinia.
4. Wymagania dodatkowe:
1) Co najmniej roczny staż pracy w archiwum,
2) Sumienność, rzetelność i umiejętność dobrej organizacji pracy.
5. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Przygotowywanie zarządzeń i dokumentacji dotyczących spraw związanych z prowadzeniem archiwum,
2) Przyjmowanie dokumentacji do archiwum,
3) Porządkowanie, przechowywanie i zabezpieczenie zgromadzonej dokumentacji,
4) Udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
5) Przeprowadzanie kwerend archiwalnych,
6) Inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Starostwie i w powiatowych jednostkach organizacyjnych,
7) Przekazywanie materiałów do Archiwum Państwowego,
8) Doradztwo w zakresie przepisów kancelaryjno-archiwalnych na rzecz powiatowych jednostek organizacyjnych,
9) Przeprowadzanie szkoleń z zakresu przepisów kancelaryjno-archiwalnych dla pracowników powiatowych jednostek organizacyjnych,
10) Wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonych.
6. Warunki pracy:
1) Warunki dotyczące pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca odbywa się w biurze i w pomieszczeniach archiwum. Wymaga kontaktów i spotkań poza Starostwem.
2) Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek Starostwa jest wyposażony w podjazd i windę co umożliwia wjazd oraz przemieszczanie się po budynku osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Występują utrudnienia związane z umieszczaniem dokumentacji archiwalnej na wysokich regałach.
Praca wymaga przemieszczania się z uwagi na lokalizację archiwum zakładowego poza siedzibą Starostwa oraz do powiatowych jednostek organizacyjnych.
Narzędzia i materiały pracy: komputer wyposażony w pakiet biurowy, umożliwiający przygotowywanie dokumentów, prezentacji oraz dokonywania obliczeń.
7. Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
8. Wymagane dokumenty:
1) Życiorys ( CV ),
2) List motywacyjny,
3) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) Kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie,
5) Kopie dokumentów potwierdzających odbycie kursów,
6) Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
7) Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) Kopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy.
9. Kopie innych dokumentów i oświadczeń:
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu, w przypadku, gdy znajdą się w gronie 5 najlepszych kandydatów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nowym Targu, ul. Bolesława Wstydliwego 14 lub pocztą na adres Starostwo Powiatowe, 34-400 Nowy Targ, ul. Bolesława Wstydliwego 14 z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko „Podinspektora ds. archiwum”, w terminie do dnia 8 grudnia 2015 r.
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 ).
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni na ocenę końcową kandydatów.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Starostwie Powiatowym w Nowym Targu zostaną dołączone do jego akt osobowych. Starostwo Powiatowe w Nowym Targu nie odsyła dokumentów kandydatom, których oferty zostały odrzucone. Kandydaci będą mogli osobiście dokonywać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem. Dokumenty nieodebrane zostaną komisyjnie zniszczone.