Ogłoszenie drugiego otwartego konkursu ofert „Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków ”. | Urząd

Menu dodatkowe

Na skróty

Ustawienia

Wersja językowa

Wyszukiwarka

Treść strony

Ogłoszenie drugiego otwartego konkursu ofert „Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków ”.

data wystawienia: 5.11.2021
status: zamknięte

 
Uchwała Nr 491/XI//2021
Zarządu Powiatu Nowotarskiego
z dnia  4 listopada 2021 r.


W sprawie:    ogłoszenia drugiego otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w formie powierzenia z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą „Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków ”.
  

Na podstawie art. 32 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity 2020 r. poz. 920 ze zm.) oraz art. 190 w związku z art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tekst jednolity Dz. U. z 2020 poz. 821 ze zm.), art. 5 ust. 4 pkt 1, art. 11 ust. 1 pkt 2 i ust. 2, art. 13 oraz art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Nowotarskiego uchwala, co następuje:

§ 1
Zarząd Powiatu Nowotarskiego ogłasza drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w formie powierzenia z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą „Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków ”.


§ 2

Treść ogłoszenia o którym mowa w § 1 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.


§ 3

Treść ogłoszenia zostanie zamieszczona:
- w Biuletynie Informacji Publicznej
- na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatu Nowotarskiego
- na stronie internetowej Starostwa Powiatu Nowotarskiego

§ 4

Wykonanie uchwały w zakresie obsługi postępowania konkursowego powierza się Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

     
   Załącznik do Uchwały Nr 491/XI//2021 Zarządu Powiatu Nowotarskiego z dnia 4 listopada 2021 r.


Ogłoszenie otwartego konkursu ofert 
Zarząd Powiatu Nowotarskiego, na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r.     o samorządzie powiatowym (Dz.U.2020.920 ze zm), art. 190 w związku z art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 2020.821 z późn. zm.), z art. 11, art. 13 ust. 1–3, art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U.2020.1057 ze zm.) ogłasza drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w formie powierzenia z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą:

„Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej
typu rodzinnego dla 8 wychowanków”.

Informacje ogólne:

1.    Konkurs realizowany jest w trybie przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 
2.    Realizatorem zadania z ramienia Powiatu Nowotarskiego jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu, ul. Szaflarska 39.
3.    Przystąpienie do otwartego konkursu ofert jest równoznaczne z zapoznaniem się podmiotu z treścią ogłoszenia w sprawie otwartego konkursu ofert oraz zawartymi w nim szczegółowymi warunkami  konkursu i jego akceptacją.
4.    Do konkursu mogą przystąpić podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie spełniające łącznie następujące wymagania formalne: 
a)    prowadzą działalność statutową w zakresie objętym konkursem,
b)    dysponują zasobami, w tym kadrą legitymującą się udokumentowanymi kwalifikacjami, zdolną do realizacji zadania,
c)    posiadają doświadczenie niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu,
d)    posiadają prawo do dysponowania nieruchomością, w której będzie realizowane zadanie,
e)    w swojej działalności stosują się do obowiązku prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej  i ewidencji księgowej zadania publicznego, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych,
f)    złożą w terminie prawidłowo wypełnioną ofertę wraz z wszystkimi załącznikami wymienionymi w treści ogłoszenia o konkursie, przy jednoczesnym spełnianiu przez podmiot kryteriów stosowanych przy wyborze oferty.

5.    W okresie trwania umowy wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki               dzieciom oraz zaspokajaniem ich potrzeb bytowych i społecznych w całości będą pokrywane ze środków własnych Powiatu Nowotarskiego
I.    Rodzaj zadania:
Zadanie własne powiatu pn. „Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 roku do 31 grudnia 2024 roku całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków ” wg standardów opisanych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz przepisach wykonawczych.
II.    Termin  realizacji zadania:
od 1stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r.
III.    Warunki realizacji zadania:
Podmiot przystępujący do konkursu jest zobowiązany realizować zadanie polegające na prowadzeniu całodobowej placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków na terenie Powiatu Nowotarskiego poprzez zapewnienie im odpowiedniego standardu opieki i wychowania szczegółowo określonego w Rozporządzeniu Ministra Pracy i polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej i przeznaczenie otrzymanej dotacji wyłącznie na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem wychowanków w placówce.
1.    Placówka w szczególności:
1)    zapewnia dziecku całodobową opiekę i wychowanie oraz zaspokaja jego niezbędne potrzeby, w szczególności emocjonalne, rozwojowe, zdrowotne, bytowe, społeczne i religijne,
2)    przygotowuje i realizuje  we współpracy z asystentem rodziny plan pomocy dziecku,
3)    umożliwia kontakt dziecka z rodzicami i innymi osobami bliskimi, chyba że sąd właściwy postanowi inaczej,
4)    podejmuje działania w celu powrotu dziecka do rodziny,  
5)    zapewnia dziecku dostęp do kształcenia dostosowanego do jego wieku i możliwości rozwojowych,
6)    zapewnia, pomoc w nauce w szczególności przy odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby udział w zajęciach wyrównawczych,
7)    zapewnia uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno – sportowych,
8)    obejmuje dziecko działaniami terapeutycznymi,
9)    zapewnia korzystanie z przysługujących świadczeń zdrowotnych, zgodnie ze stanem zdrowia dziecka i wskazaniami lekarskimi,
10)    zapewnia możliwość przyjmowania dzieci przez całą dobę,
11)    zapewnia wyposażenie wychowanków w:
a)    odzież, obuwie, bieliznę i inne przedmioty osobistego użytku, stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb,
b)    zabawki odpowiednie do wieku rozwojowego,
c)    środki higieny osobistej,
12)    zapewnia wyżywienie dostosowane do potrzeb rozwojowych, kulturowych, religijnych oraz stanu zdrowia wychowanków, 
13)    zapewnia dostęp do opieki zdrowotnej,
14)    zapewnia zaopatrzenie w produkty lecznicze,
15)    zapewnia zaopatrzenie w środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne wraz z pokryciem udziału środków własnych dziecka – do wysokości limitu przewidzianego w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
16)    zapewnia dostęp do zajęć wychowawczych, kompensacyjnych, a także terapeutycznych i rewalidacyjnych, o ile takie są wskazane dla dziecka,
17)    zapewnia wychowankom kwotę pieniężną do własnego dysponowania wynikającą z obowiązujących przepisów,
18)    zapewnia opłatę za pobyt w bursie lub internacie, jeżeli dziecko uczy się poza miejscowością, w której znajduje się placówka opiekuńczo – wychowawcza,
19)    zapewnia pokrycie kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu poza placówką opiekuńczo – wychowawczą.

2.    Powiat Nowotarski zlecając realizację zadania w konkursie zobowiązuje Oferenta do:
 
1)    utrzymania  liczby miejsc w placówce  objętej złożoną ofertą na poziomie 8 przez cały okres obowiązywania umowy,
2)    zatrudnienia kadry realizującej zadanie w placówce, zgodnie z wymogami kodeksu pracy oraz kwalifikacjami zgodnymi z zajmowanym stanowiskiem,
3)    zapewnienia pracownikom wynagrodzenia w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
4)    zapewnienia bezpośredniej opieki nad dziećmi zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 19 października 2007 r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych;
5)    zapewnienia kadry zarządzającej placówką,
6)    zapewnienia obsługi finansowo – księgowej zgodnie z ustawą o rachunkowości,
7)    opłacania ze środków przekazanych z budżetu państwa, składek na ubezpieczenie zdrowotne za przebywające w placówce dzieci, które nie podlegają obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego z innego tytułu;
8)    dostarczania Realizatorowi protokołów z przeprowadzenia okresowych ocen sytuacji dziecka, w terminie 14 dni od daty dokonania oceny;
9)    dostarczania Realizatorowi sporządzonych diagnoz psychofizycznych oraz planów pomocy dziecku w terminie do 2 miesięcy od daty przyjęcia dziecka,
10)    w przypadku zmian w zatrudnienia kadry informować o zmianach kadry w terminie 14 dni od ich dokonania i przedstawić informację zawierającą: kwalifikacje oraz zajmowane stanowiska osób zatrudnionych w placówce wraz z kserokopią zawartych umów, 
11)    dostarczenia Realizatorowi zadania w terminie do 20-go dnia każdego miesiąca pisemnej informacji o liczbie dzieci, za które zleceniobiorca zobowiązany jest opłacać składki na ubezpieczenie zdrowotne według wzoru uzgodnionego  z realizatorem po podpisaniu umowy;
12)    przedstawienia Realizatorowi zadania w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy:
    statutu i regulaminu Placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego;
    planu pracy placówki opiekuńczo – wychowawczej,
    regulaminu przyznawania kieszonkowego w placówce,
    regulaminu dysponowania dodatkiem wychowawczym przyznanym na dzieci umieszczone w placówce, przeznaczonym w szczególności na rozwój zainteresowań oraz zwiększanie szans edukacyjnych i rozwojowych dzieci umieszczonych w instytucjonalnej pieczy zastępczej,
    regulaminu nagród i kar stosowanego w placówce,
    regulaminu wyjść i urlopowania dzieci,
    regulaminu wizyt rodziców biologicznych i innych członków rodziny dzieci,
13)    przedstawienia Realizatorowi innych regulaminów i dokumentów w ciągu 1 miesiąca od otrzymania wezwania,
14)    przedstawienia realizatorowi zadania każdorazowo w terminie do 14 dni od ich wprowadzenia zmian w dokumentach wymienionych w punktach 13 i 14. 
15)    sporządzania i składania sprawozdań zgodnie z zapisami zawartymi w umowie;
16)    informowania, że zadanie jest finansowane ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy (Informacja na ten temat  oraz logo Zleceniodawcy powinny znaleźć się na terenie placówki oraz we wszystkich materiałach, publikacjach, informacjach dla mediów, ogłoszeniach oraz wystąpieniach publicznych dotyczących realizowanego zadania publicznego w zakresie pieczy zastępczej, zgodnie z zapisami umowy,
17)    złożenia Realizatorowi zadania sprawozdania rocznego z realizacji zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny, sporządzonych według wzoru zgodnego z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań w terminie wskazanym w zawartej umowie;
18)    złożenia sprawozdania końcowego z realizacji zadania publicznego w zakresie wspierania rodziny sporządzonego według wzoru zgodnego z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań w terminie wskazanym w zawartej umowie.

3.    Dokładny opis osiągniętych rezultatów z uwzględnieniem wszystkich elementów, o których mowa w ust. 2 musi się znaleźć w sprawozdaniu rocznym i końcowym z wykonania zadania publicznego. 
4.    Przebywającym w placówce dzieciom musi być zapewniony  dostęp do kształcenia dostosowanego do ich wieku i możliwości rozwojowych oraz w miarę potrzeb – działania terapeutyczne, wyrównawcze i kompensacyjne. Placówka ponadto będzie umożliwiać kontakt dzieci z rodzicami w sytuacji gdy ten nie będzie zakazany przez Sąd.
5.    Do prowadzenia placówki będzie musiała być zatrudniona kadra posiadająca  odpowiednie kwalifikacje zgodnie ustawą z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
6.    Opis funkcjonowania placówki i zakres świadczonych przez nią usług zawarty w złożonej ofercie, musi być zgodny z zapisami   ustawy z dnia   o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej  z dnia 22 grudnia 2011 roku w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej, a w przypadku ich  zmiany zgodny z nowymi aktami prawnymi.  

7.    Zawarty w złożonej ofercie opis zadania  uwzględnia  w szczególności: 
1)    świadczenie usług w zakresie potrzeb mieszkalno-bytowych,  
2)    realizację obowiązku szkolnego,
3)    pomoc w nauce,
4)    uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych,
5)    dostęp do zajęć wychowawczych, kompensacyjnych, a także terapeutycznych i rewalidacyjnych,
6)    dostęp do opieki zdrowotnej i zaopatrzenie w produkty lecznicze,
7)    wyżywienie,
8)    zaopatrzenie w podręczniki, pomoce i przybory szkolne,
9)    kieszonkowe,
10)    pracę z rodziną biologiczną
11)    usługi wspomagające polegające na: organizowaniu czasu wolnego, stworzeniu warunków do rozwoju zainteresowań indywidualnych, umożliwieniu zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych.

8.    Placówka zobowiązana jest do prowadzenia pełnej dokumentacji pobytu dziecka              w placówce, w tym do sporządzenia diagnozy psychofizycznej dziecka                                          i   indywidualnego planu pomocy dziecku.

9.    Placówka zobowiązana jest do przyjęcia dziecka z interwencji, jak również do przewozu dziecka do Placówki, chyba że Sąd Rodzinny postanowi inaczej.

10.    Miejscem realizacji zadania może być wyłącznie lokal lub budynek, do którego oferent posiada tytuł prawny, spełniający wymagania techniczne, przeciwpożarowe oraz sanitarne, zgodnie z odpowiednimi przepisami, znajdujący się na obszarze Powiatu Nowotarskiego, w którym znajdują się w ilości odpowiedniej dla 8-ga dzieci:

1)    pokoje mieszkalne 1-4 osobowe, właściwie oświetlone, o powierzchni zapewniającej przechowywanie rzeczy osobistych i swobodne korzystanie z wyposażenia, na które składają się co najmniej dla każdego dziecka, dostosowane do jego wieku i potrzeb:
    łóżko lub tapczan,
    szafka i lampka nocna,
    biurko,
    szafa lub miejsce na przechowywanie rzeczy osobistych, odzieży i obuwia dostosowanych do pory roku,
    zabawki;
2)    łazienki z miejscem do prania i suszenia rzeczy osobistych i toalety, w ilości zapewniającej korzystanie z nich w sposób zapewniający intymność i zgodność z zasadami higieny,
3)    pomieszczenie do wypoczynku wyposażone w stoliki i krzesła, telewizor, gry, zabawki, książki;
4)    miejsce do cichej nauki,
5)    kuchnię umożliwiającą przygotowanie całodziennego wyżywienia – 5 posiłków – dla 8-ga dzieci,
6)    pomieszczenie umożliwiające spożywanie wspólnego posiłku dla 8-ga dzieci,

11.    Oferent zobowiązany jest do współpracy przy realizacji zadania w szczególności  z:
    Zarządem Powiatu Nowotarskiego,
    Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu,
    Małopolskim Urzędem Wojewódzkim,
    Ośrodkami Pomocy Społecznej,
    innymi podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny.

12.    Warunkiem koniecznym do zawarcia umowy jest posiadanie aktualnego zezwolenia Wojewody Małopolskiego na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego dla 8 dzieci.

IV.    Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
Na realizacje zadania planuje się środki finansowe w łącznej wysokości 873 347,52 (słownie: osiemset siedemdziesiąt trzy tysiące trzysta czterdzieści siedem złotych 52/100), w tym:
    w roku 2022 –  278 400,00 zł,
    w roku 2023 –  290 928,00 zł,
    w roku 2024 –  304 019,52 zł.

Zleceniodawca oprócz dotacji może przekazywać Zleceniobiorcy środki pochodzące z budżetu państwa na pokrycie składek na ubezpieczenie zdrowotne dzieci, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych lub inne świadczenia pieniężne finansowane z budżetu państwa na podstawie stosownych ustaw. 
V.    Zasady przyznawania dotacji.
Zlecenie realizacji zadania w wyniku rozstrzygniętego konkursu nastąpi w formie powierzenia realizacji zadania.
Dotacja ma charakter roczny i przekazywana będzie w miesięcznych transzach. Miesięczna kwota dotacji będzie wypłacana w kwocie stanowiącej iloczyn rzeczywistej liczby wychowanków przebywających w placówce w danym miesiącu oraz miesięcznej kwoty dotacji na każde dziecko w wysokości:
1) na bieżące funkcjonowanie placówki:
a) w 2022 roku w miesiącach od stycznia do grudnia kwotę 2 154,00 zł (słownie: dwa tysiące sto pięćdziesiąt cztery złote 00/100) za każdy miesiąc, 
b) w 2023 roku w miesiącach od stycznia do grudnia kwotę 2 284,50 zł (słownie: dwa tysiące dwieście osiemdziesiąt cztery złote 50/100) za każdy miesiąc,
c) w 2024 roku w miesiącach od stycznia do grudnia kwotę 2 420,87 zł (słownie: dwa tysiące czterysta dwadzieścia złotych 87/100) za każdy miesiąc,

2) na utrzymanie każdego dziecka przebywającego w placówce w zryczałtowanej kwocie określonej w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, która aktualnie wynosi 746,00 zł (słownie: siedemset czterdzieści sześć złotych 00/100) miesięcznie oraz w przypadku dziecka legitymującego się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności dodatek, który aktualnie wynosi 227,00 zł.

Szczegółowe warunki przyznawania dotacji na realizację zadania, sposób rozliczania udzielonej dotacji zostaną określone w umowie zawartej na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i   Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.  o finansach publicznych. 
VI.    Warunki przyznania dotacji.

Złożenie oferty nie jest równoznaczne z otrzymaniem dotacji. Decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmie Zarząd Powiatu Nowotarskiego po zaopiniowaniu złożonych wniosków przez komisję konkursową, która je oceni na podstawie złożonych przez oferentów następujących dokumentów: 

1.    oferty, która  musi być zgodna ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego  z dnia 24 października 2018 r.  w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań,
2.    aktualnego wyciągu z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego dokumentu stanowiącego o podstawie działalności Oferenta wystawionego nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Aktualny wyciąg z KRS lub inny równoznaczny dokument oznacza, że wszystkie zawarte w nim dane   na dzień złożenia oferty  są zgodne ze stanem faktycznym. Oferent, który jest w trakcie zmian władz lub zmian statutowych powinien złożyć kopię uchwały o zmianie statutu/zmianie osób upoważnionych do reprezentowania  i zaciągania zobowiązań przez Oferenta wraz z kopią (pierwszej strony) wniosku o zmianę danych złożonego w KRS.
3.    oświadczenia o posiadanym rachunku bankowym wraz z podaniem jego numeru oraz z informacją o ewentualnych zajęciach, na który zostanie przelana dotacją,
4.    upoważnienia osób do reprezentowania oferenta; (terenowe oddziały organizacji pozarządowej nie posiadające osobowości prawnej mogą złożyć ofertę wyłącznie za zgodą zarządu głównego organizacji, tj.: na podstawie pełnomocnictwa rodzajowego udzielonego przez zarząd główny);
5.    statutu podmiotu uprawnionego, a w razie jego braku, innego dokument określający rodzaj działalności danego podmiotu, 
6.    zezwolenia Wojewody Małopolskiego na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej dla 8 wychowanków, o ile Oferent posiada takie zezwolenie lub oświadczenie o zobowiązaniu do dostarczenia tego zezwolenia w terminie 21 dni od dnia rozstrzygnięcia konkursu w przypadku wygrania konkursu przez Oferenta,
7.    oświadczenia podmiotu ubiegającego się o zlecenie, że przedstawiony w ofercie sposób funkcjonowania, jest zgodny ze standardami usług jakie ma świadczyć placówka opiekuńczo-wychowawcza i o których jest mowa w  Ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011r. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej.
8.    schematu  organizacyjnego  placówki,  
9.    wykazu form  zatrudnienia kadry merytorycznej i pomocniczej z opisem  stanowisk  pracy bez konieczności wskazania osoby z imienia i nazwiska (np. „wychowawca, zatrudniony na umowę o pracę, w wymiarze etatu… wykształcenie wyższe, pedagogiczne, 3 lata doświadczenia  w pracy z dziećmi i młodzieżą ……) z potwierdzeniem poprzez dołączenie kserokopii dokumentów, że osoby na nich zatrudnione posiadają uprawnienia i kwalifikacje zawodowe niezbędne do ich wykonywania, 
10.    dokumentów potwierdzających spełnienie przez osobę prowadzącą placówkę (dyrektora) wymogów art. 97 ust. 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
11.    oświadczenia  Oferenta, że na dzień podpisania umowy dysponuje kadrą, która będzie realizowała zadanie, 
12.    oświadczenia Oferenta potwierdzające doświadczenie niezbędne do realizacji zadania będącego przedmiotem konkursu, 
13.    regulaminu organizacyjnego placówki opiekuńczo-wychowawczej lub projektu regulaminu,
14.    aktu własności, umowy najmu lub innego dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością (budynkiem lub lokalem), w której będzie realizowane zadanie. Prawo do dysponowania nieruchomością winno obejmować cały okres realizacji zadania,
15.    sprawozdania merytorycznego oraz finansowego za rok 2020 r., ze szczególnym uwzględnieniem działań w obszarze wspierania rodziny, pieczy zastępczej lub pomocy społecznej (w przypadku oferenta działającego krócej sprawozdanie za okres działalności do momentu ogłoszenia konkursu),
16.    do oferty można dołączyć posiadane rekomendacje uzyskane od jednostek samorządu terytorialnego lub innych podmiotów.
17.    Załączniki muszą spełniać wymogi ważności, tzn. w przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każda strona załącznika winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem wraz z datą przez osoby uprawnione. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, każda strona załącznika musi być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji. Nieprawidłowo przygotowane załączniki spowodują odrzucenie oferty z przyczyn  formalnych.
18.    W przypadku wystąpienia w ofercie oczywistych błędów rachunkowych lub pisarskich oferta może podlegać uzupełnieniu bądź korekcie, zatwierdzonej przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu. Trzydniowy termin uzupełnienia lub korekty liczony będzie od dnia wydania opinii  z oceny formalnej. 
19.    Oferta powinna być napisana na maszynie lub komputerze i podpisana przez uprawnionych przedstawicieli oferenta. Poszczególne strony oferty i załączniki winny być numerowane i parafowane, a dokonane poprawki lub korekty błędów również muszą być parafowane przez osoby podpisujące ofertę. 
20.    Wyciąg z powołanych w niniejszym ogłoszeniu przepisów prawa oraz wzór oferty realizacji zadania można pobrać ze strony internetowej:
https://www.nowotarski.pl/bip/ogłoszenia/

VII.    Termin i warunki składania ofert.

1.    Oferta powinna zostać złożona zgodnie z wymogami określonymi w niniejszym ogłoszeniu oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie według określonego wzoru zgodnie z załącznikiem nr 1  do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.
2.    Oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem Drugi otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w formie powierzenia z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej pod nazwą „Prowadzenie na terenie Powiatu Nowotarskiego w okresie od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. całodobowej placówki opiekuńczo – wychowawczej typu rodzinnego dla 8 wychowanków” na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Szaflarska 39, 34-400 Nowy Targ, pok. 9.
3.    Termin składania ofert upływa w dniu  26 listopada 2021 r. o godzinie 15.00 (w przypadku nadesłania oferty pocztą, liczy się jej data wpływu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu).
4.    Oferty złożone lub nadesłane po terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
5.    Do oferty należy dołączyć dokumenty wymienione w rozdziale VI. Warunki przyznania dotacji.


VIII.    Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru.

1.    Wybór oferty zostanie dokonany w ciągu 14 dni od upływu terminu na ich składanie.
2.    Oferty zostaną ocenione przez komisję konkursową powołaną przez Zarząd Powiatu Nowotarskiego.
3.    Kryteria stosowane przy wyborze oferty:
a) formalne: 
- weryfikacja terminu złożenia oferty,
- ocena, czy podmiot składający ofertę jest uprawniony do jej złożenia,
- ocena kompletności złożonej oferty,
b) merytoryczne: 
- ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez podmiot składający ofertę,
- ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania,
- ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacji osób, przy udziale których podmiot będzie realizował zadanie publiczne,
- analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku podmiotów, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
4.    Uwzględniając powyższe kryteria, komisja konkursowa rekomendować będzie Zarządowi Powiatu Nowotarskiemu wybór oferty przedstawiający najlepszy bilans przewidywanych kosztów do zakresu i standardu zleconego zadania.
5.    Postępowanie opisane w pkt 3 ma również zastosowanie także, gdy w wyniku ogłoszenia otwartego konkursu ofert została złożona jedna oferta.
6.    Zarząd Powiatu Nowotarskiego zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny, zmiany terminu rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego, w tym przesunięcia terminu składania ofert oraz zmiany terminu podjęcia decyzji co do rozstrzygnięcia konkursu.
7.    Wyniki konkursu zostaną zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatu Nowotarskiego, na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Nowym Targu (adres siedziby: Starostwo Powiatowe, ul. B. Wstydliwego 14, 34-400 Nowy Targ) oraz na stronie internetowej www.nowotarski.pl niezwłocznie po rozstrzygnięciu konkursu.

IX.    Informacja o zrealizowanych przez Powiat Nowotarski w 2020 i 2021 roku  zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

W latach 2020 – 2021 na zlecenie Powiatu Nowotarskiego prowadzone są:
    trzy placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego. Dwie prowadzone są przez Zgromadzenie Służebnic Matki Dobrego Pasterza z siedzibą w Piasecznie, ul. Kościelna 9 (Szaflary i Dursztyn), jedna przez Zgromadzenie Sióstr Służebniczek NMP NP. Prowincja Krakowska, ul. Kordylewskiego 12, 31-542 Kraków (Spytkowice),
    Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza typu socjalizacyjnego „Przystań Szczęśliwe Jutro” we Wróblówce prowadzona przez Fundację Szczęśliwe Jutro z siedzibą we Wróblówce 36.
           
 W roku 2020  Powiat udzielił dotacji:
    Zgromadzeniu Służebnic Matki Dobrego Pasterza w łącznej wysokości    510 305,63 zł
    Zgromadzeniu Sióstr Służebniczek NMP NP. w wysokości 253 675,82 zł
    Fundacji Szczęśliwe Jutro w łącznej wysokości 635 189,04 zł

Do 31 października 2021 r. 
    Zgromadzeniu Służebnic Matki Dobrego Pasterza w łącznej wysokości  462 427,47 zł,
    Zgromadzeniu Sióstr Służebniczek NMP NP. w wysokości 247 430,97 zł,
    Fundacji Szczęśliwe Jutro w łącznej wysokości 586 601,38 zł.

Szczegółowych informacji udziela Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Targu: tel.: 18/26 642 07 oraz 18/26 408 07.