Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego w miejscowości Lipnica Mała
Nasz znak: GN.6821.2.17.2023.TP-W |
|
Nowy Targ, 21.04.2023 |
ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania administracyjnego
Działając na podstawie art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku, Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r., poz. 2000, z późn. zm.) w związku z art. 8 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344) zawiadamiam o wszczęciu postępowania administracyjnego z wniosku spółki TAURON Dystrybucja S.A. z siedzibą w Krakowie, działającej przez pełnomocnika pana Mirosława Kuchnę w sprawie wydania decyzji w trybie art. 124 ustawy o gospodarce nieruchomościami ograniczającej sposób korzystania z części nieruchomości położonej w obrębie Lipnica Mała, jednostka ewid. Jabłonka oznaczonej jako działka ewid. nr 22264, objętej księgą wieczystą nr NS1T/00103193/5 przez udzielenie zezwolenia na:
1/ założenie i przeprowadzenie na nieruchomości jednotorowej elektroenergetycznej linii kablowej SN-15kV wraz z traktem światłowodowym o długości 9,4 m i obszarze zajętości 4,7 m2, wykonanej kablem typu 3x XRUHAKXS 1x120mm2 lub innym o równoważnych parametrach, poprowadzonej na głębokości nie mniejszej niż 0,8 m ppt równolegle do osi istniejącej linii napowietrznej SN;
2/ demontaż istniejącej sieci napowietrznej SN o długości 4,5 m.
Jednocześnie na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r., poz. 2000, z późn. zm.) zawiadamiam, że przedmiotowe postępowanie nie może być zakończone w ustawowym terminie z uwagi na konieczność zapewnienia stronom możliwości czynnego udziału w sprawie. Informuję ponadto o przysługującym prawie do wniesienia ponaglenia.
Wobec powyższego zawiadamiam, że załatwienie przedmiotowej sprawy nastąpi w terminie do dnia 30 czerwca 2023 roku. Wyjaśniam, że będą podejmowane kroki mające na celu załatwienie przedmiotowej sprawy przed upływem ww. terminu. W przypadku wystąpienia okoliczności, które uniemożliwią zakończenie postępowania w ww. terminie, wyznaczony zostanie nowy termin załatwienia sprawy.
Informuję ponadto, że w przedmiotowej sprawie został zebrany dostępny materiał dowodowy niezbędny do wydania decyzji.
Wobec powyższego na podstawie art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego informuję strony postępowania:
- o prawie zapoznania się ze zgromadzonym w sprawie materiałem dowodowym;
- o możliwości pisemnego wypowiedzenia się co do zebranych w sprawie dowodów i materiałów drogą korespondencji tradycyjnej albo za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Strony mogą skorzystać z powyższych uprawnień przed wydaniem decyzji w przedmiotowej sprawie, w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego pisma. Powyższych czynności można dokonać w budynku Starostwa Powiatowego w Nowym Targu przy ul. Bolesława Wstydliwego 14, parter, pokój nr 1.25, od poniedziałku do piątku, w godzinach 730-1530. Z uwagi na trwający stan epidemii niezbędne jest wcześniejsze uzgodnienie terminu telefonicznie bądź za pośrednictwem strony internetowej www.nowotarski.pl.
Ze względu na nieustalony adres strony niniejszego postępowania – Pani Bogusławy Pękackiej, zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami stosuje się art. 49 Kpa.
Zgodnie art. 49 Kpa jeżeli przepis szczególny tak stanowi, zawiadomienie stron o decyzjach i innych czynnościach organu administracji publicznej może nastąpić w formie publicznego obwieszczenia, w innej formie publicznego ogłoszenia zwyczajowo przyjętej w danej miejscowości lub przez udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej właściwego organu administracji publicznej. (…) Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie, inne publiczne ogłoszenie lub udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
P o u c z e n i e:
Zgodnie z art. 10 §1 Kpa, strony mogą czynnie uczestniczyć w każdym stadium postępowania oraz wypowiadać się co do zebranych dowodów, materiałów oraz zgłoszonych żądań przed wydaniem decyzji.
Zgodnie z art. 32 Kpa i art. 33 § 1 strona może działać przez pełnomocnika, którym może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu (art. 33 § 2 Kpa).
Na podstawie art. 40 § 1 i § 2 Kpa pisma doręcza się stronie, a gdy strona działa przez pełnomocnika – pełnomocnikowi.
Zgodnie z art. 41 Kpa, w toku postępowania strony postępowania oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku, doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Jednocześnie informuję, że dane uczestników postepowania w przedmiotowej sprawie podlegają przetwarzaniu zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – szczegóły poniżej.
Z up. STAROSTY
mgr inż. Krzysztof Sanek
NACZELNIK
Wydziału Gospodarki Nieruchomościami
/podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym/
Otrzymują:
1/ Pan Mirosław Kuchna - pełnomocnik
2/ strona BIP i elektroniczna tablica ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Nowym Targu
3/ tablica ogłoszeń Urzędu Gminy Jabłonka (za pośrednictwem e-PUAP)
4/ tablica ogłoszeń i BIP Urzędu Miejskiego w Gliwicach (za pośrednictwem e-PUAP)
5/ a/a
Sprawę prowadzi:
Teresa Pilch-Wójciak
Główny Specjalista w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
tel. 18 26 10 783
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 (UE) 2016/679 dalej zwane RODO informujemy:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Starostwie Powiatowym w Nowym Targu jest Starosta Nowotarski, ul. Bolesława Wstydliwego 14 , 34-400 Nowy Targ.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pomocą poczty elektronicznej: iod@nowotarski.pl.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu przekazania pisma organowi właściwemu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 65 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.-Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2022.2000 t.j.)
- Odbiorcą Państwa danych osobowych będzie organ właściwy do załatwienia sprawy oraz operator pocztowy, Pani/Pana dane osobowe nie będą ujawniane odbiorcom innym niż uprawnieni na podstawie przepisów prawa.
- Na zasadach określonych w RODO posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych i prawo wniesienia sprzeciwu.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji Pani/Pana sprawy, prawnie ustalony okres archiwizacji, tj. przez 5 lat od końca roku, w którym zakończyła się sprawa, a po tym okresie zostaną poddane ekspertyzie przez Archiwum Państwowe.
- Dane osobowe podane przez Panią/Pana są wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało niemożnością załatwienia sprawy lub przedłużeniem czasu trwania sprawy.
- Przy przetwarzaniu danych osobowych nie będzie używane zautomatyzowane podejmowanie decyzji, ani profilowanie.
- Administrator danych nie planuje przekazywania danych osobowych do państw trzecich, ani udostępniania organizacjom międzynarodowym.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, www.uodo.gov.pl.